Il ruolo del consumatore nella politica per la concorrenza: il caso dei mercati liberalizzati

Buccino, Sara (2008) Il ruolo del consumatore nella politica per la concorrenza: il caso dei mercati liberalizzati. Tesi di Dottorato, LUISS Guido Carli, Department of Law > PhD Program in Law and Economics, tutor: Fabio Gobbo, p. 143. [Doctoral Thesis]

[img]
Preview
PDF (English abstract) - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
18Kb
[img]
Preview
PDF (Abstract in italiano) - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
28Kb
[img]
Preview
PDF (Full text) - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
598Kb

Abstract/Index

La tutela del consumatore. Switching costs. Il mercato energetico. Il mercato delle telecomunicazioni. Informazione, switching costs, timori dei consumatori: dalla teoria alla pratica.


Item Type:Doctoral Thesis (PhD)
Research documents and activity classification:LUISS PhD Thesis
Divisions:Department of Law > PhD Program in Law and Economics
Thesis Advisor:Gobbo, Fabio
Additional Information:Dottorato di ricerca in Diritto ed economia (XX ciclo), Luiss Guido Carli, Roma, 2008. Relatore Prof. Fabio Gobbo.
Uncontrolled Keywords:Politica della concorrenza. Liberismo economico. Consumatore. Telecomunicazione.
MIUR Scientific Area:Area 13 - Economics and Statistics > SECS-P/08 Corporate Finance
Area 13 - Economics and Statistics > SECS-P/02 Economic Policy
Area 12 - Law > IUS/04 Commercial Law
Deposited By:Chiara Annulli (admin)
Deposited On:20 Jan 2009 10:27
Last Modified:02 Mar 2013 16:14

Repository Staff Only: item control page